Na jałowej ziemi przypominającej planetę po apokaliptycznej zagładzie pozostały tylko ślady dawnej cywilizacji. Roland Deschain, ostatni z dumnego klanu rewolwerowców, przemierza ten złowrogi, zamieszkany przez mutanty, demony i wampiry świat, ścigając człowieka w czerni. Wierzy, że ten posiadł tajemnicę Mrocznej Wieży - centrum wszystkich światów, miejsca, w którym być może uda się rozwiązać zagadkę czasu i przestrzeni i odkryć tajemnicę istnienia.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Quin niemal od urodzenia była pionkiem w rękach ojca.Została wyszkolona, aby zabijać ludzi i manipulować nimi i w ten sposób zapewnić władzę swojej rodzinie. A teraz, kiedy już uwolniła się od tamtego życia, odkryła, że znów znalazła się w pułapce i jest ofiarą intrygi knutej przez stulecia. Elementy tej intrygi układano od wielu pokoleń i teraz w końcu znalazły się na swoich miejscach. Umysł Shinobu zdeformowano, Młoda Sędzia sprzymierzyła się z Johnem, a Obserwatorzy zostali obudzeni i zgromadzeni razem. Nic nie może powstrzymać mocy czasu. Quin nie będzie jednak bierną uczestniczką wydarzeń. Jest Poszukiwaczką. W tym mrocznym świecie staje po stronie światła. Stawi czoło żądnym zemsty wrogom z przeszłości i albo ocali siebie i tych, których kocha, albo zginie, walcząc.
UWAGI:
Na okładce i stronie tytułowej logo Uroboros.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Początek powieści przenosi nas do XI wieku, kiedy to na świecie żyły magiczne stworzenia, a magia była na porządku dziennym. Niestety rzucanie czarów wiązało się ze sporym ryzykiem, albowiem każde zaklęcie niosło za sobą pewne konsekwencje i tak na przykład, gdy ktoś rzucił na siebie chwilowy czar siły, to musiał liczyć się z tym, że jeszcze tego samego dnia popadnie w całkowite osłabienie. W obliczu tak uciążliwej natury magii wielu śmiałków próbowało stworzyć magiczną różdżkę, dzięki której można byłoby rzucać zaklęcia bez jakichkolwiek konsekwencji. Udało się tego dokonać siedemnastoletniemu Magnusowi, który mieszkał w Fershey, w jednej z podlondyńskich mieścin. Magnus był pilnym uczniem szkoły magicznej, ale nader często wpadał w kłopoty i nie inaczej było w dzień wielkiego odkrycia, kiedy to musiał uciekać przed miejscową szajką przestępców. Gdy chciał skorzystać z różdżki by cofnąć czas o kilka godzin, przez pomyłkę przeniósł się do obecnych czasów. W chwilę potem stracił przytomność, a różdżką wyglądającą jak zwykły patyk zainteresował się wilczur należący do Megan i Patricka - rodzeństwa państwa McGawinów. Powieść charakteryzuje się pewną dozą komediowych omyłek, pomimo których Megan, Patrick i czarodziej Magnus próbują naprawić wszystkie szkody wyrządzone przez różdżkę i doprowadzić do szczęśliwego finału.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Sashandra była kiedyś księżniczką Lenayin, jednak po śmierci ukochanego brata nie miała dłużej ochoty patrzeć na własnego ojca ani brać udziału w intrygach dworskich stronnictw.
Wybrała życie wśród wiernej lenayińskim tradycjom i wierzącej w starych bogów społeczności goeren-yai. Najlepszy mistrz zaczyna szkolić ją w pradawnej sztuce walki, svaalverd.
Jednak nawet mistrzostwo miecza nie zmieni tego, że Sasha jest córką króla i musi być gotowa stawić czoło nie tylko armiom, ale też spiskowcom z królewskiego dworu. Na dodatek buntowniczy, dziki charakter Sashy przyciąga niepożądany rodzaj uwagi, tym bardziej, że poczynaniami młodej kobiety często kieruje gorący temperament.
Gdy po raz kolejny w Lenayin wybucha zbrojny konflikt między będącą u władzy verentyjską arystokracją a pogańskim ludem goeren-yai, Sasha musi dokonać trudnego wyboru i opowiedzieć się po którejś ze stron.
Należy przecież do obydwu światów. I do żadnego z nich.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kiedy jeden z bogów niefrasobliwie zapomni wspomnieć o najważniejszym sekrecie, można się spodziewać kłopotów. Nie inaczej dzieje się w dwóch bliźniaczych światach zawieszonych w nicości Rozstaju. Jeden z nich jest pełen magii, w drugim nigdy w nią nie wierzono. Jeśli jednak czegoś nie widać, nie znaczy, że tego nie ma. Kiedy obu światom grozi unicestwienie, uwierzyć w magię muszą nawet najwięksi sceptycy.
Gorzej, gdy ratunek znajduje się w rękach pewnego zrzędliwego starca z drewnianą nogą (który jest tylko zwykłym katem), pyskatej Marzanny (która chętnie oddałaby swoją boską nieśmiertelność za kilka łyków dobrej ludzkiej niepewności istnienia) oraz pewnej kobiety (która, tak się złożyło, utknęła w zaświatach z dość gadatliwym rumakiem).
W Nowym Świecie większość ludzi wkłada magię między bajki. Są jednak wyjątki - kobiety, które z pokolenia na pokolenie strzegą ziemi przed potworami i demonami przybywającymi ze Starego Świata. Zwano je Obrończyniami. Wykonywały swą misję długo i wytrwale, przekazując wiedzę kolejnym adeptkom i kryjąc ją przed oczami niepowołanych. W końcu została już tylko jedna, samotna wobec przepowiedni, że wkrótce nadejdzie wróg.
I właśnie na to czeka Sąpierz. Wie on, że wkrótce wypełni się stara przepowiednia. Potrafi być cierpliwy. Niedługo losy bliźniaczych światów się splotą. Potrzebne są tylko odpowiednie imiona. Wszyscy bowiem wiedzą, że imię ma nieskończenie silną moc, kiedy nada je właściwa osoba.
UWAGI:
Na okładce: Nowy Świat spotyka się z magią słowiańskiego fantasy Starego Świata w jedynej w swoim rodzaju opowieści. Na stronie tytułowej i okładce: Prószyński i S-ka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Najpierw woda w strumieniu zmienia kolor na czerwony. Potem na nocnym niebie gwiazdy układają się w kształt błyskawicy. Na wyspie Jorvik zaczynają się pojawiać kolejne tajemnicze znaki i nawet najstarsi druidzi nie potrafią odczytać ich znaczenia. To nie wróży nic dobrego.
W tym samym czasie w stadninie pojawia się Mina, dziewczyna o przenikliwym, smutnym spojrzeniu. Rola, jaką ma odegrać, ma związek z przeszłością, której tajemnice próbują odkryć cztery przyjaciółki o magicznych mocach.
Star Stable to światowy fenomen wśród gier online! Pokochały ją użytkowniczki ze 180 krajów, w tym ponad 100 000 graczek w Polsce.
PRZEZNACZ.:
Wiek: 10+.
UWAGI:
Na okładce: Nowa seria ze świata Star Stable.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Potęga miłośći czy przeznaczenie? Przepowiednia wypełniła się po raz kolejny, gra okrutnych bogów zakończyła się według ich zamysłów. Czy Anaela znowu zawiodła? Czy wszystko stracone?Tym razem to nie ona będzie Wybawicielką - próbę podejmie jej córka Gabriela. Pamięta słowa matki "Ocal serce Ferrinu". Czy sprosta temu trudnemu zadaniu kiedy nadejdzie jej czas? Czy będzie potrafiła powstrzymać wojnę i zagładę? Ale najpierw musi odkryć czym tak naprawdę jest serce Ferrinu i co nadaje mu moc.
UWAGI:
Na okł. błędny ISBN.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni