Wyświetlone zostało 500 ostatnio wprowadzonych do katalogu pozycji (nowe nabytki). Zostały one posortowane malejąco po numerze inwentarzowym. Pozycje można tylko przeglądać, nie działa w tym trybie wyszukiwanie.
AUTOR:
Bauza, Antoine.
POZ/ODP:
gra autorstwa Antoine`a Bauzy ; zilustrowana przez Stephana Escapę.
Marzeniem każdego dachowca jest znaleźć ciepły, przyjazny dom. Droga do takiego domu nie jest łatwa, bo każdy kanał wygląda tak samo. Przesuwając i obracając kanałami, spróbuj stworzyć ścieżkę przez miejski labirynt tak, aby każdy z Twoich kocich przyjaciół znalazł dla siebie przytulny kąt.
W metalowym pudełku: 30 kart, instrukcja ([16] stron: ilustracje;
9 cm).
PRZEZNACZ.:
Dla dzieci 4+, dla 2-5 graczy, czas gry 10 min.
UWAGI:
W skład zespołu Play Factory wchodzi m.in.: Jean-Francois Andreani, Toussaint Benedetti, Guillaume Gille-Naves i Igor Polouchine. W pudełku 5 szybkich gier.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Gra przeznaczona dla 2 do 8 graczy, w wieku od 6 lat.
UWAGI:
W pudełku 5 szybkich gier. W skład zespołu Play Factory wchodzi m.in.: Jean-Francois Andreani, Toussaint Benedetti, Guillaume Gille-Naves i Igor Polouchine.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to 9 estetycznie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji inspirujących do tworzenia własnych, oryginalnych opowieści!Fantazje pozwoją na stworzenie iście bajkowych historii! Posiadają 54 ikonki opisujące większość najważniejszych słów związanych z popularnymi baśniami, grecką i rzymską mitologią oraz średniowieczem i etosem rycerskim.Na czym to polega?Rzuć wszystkimi kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu..." lub, jeśli wolisz, "Pewnego razu...". Następnie opowiedz historię w oparciu o 9 obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł Twoją uwagę.Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co Cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie!Dlaczego pokochasz tę grę?- W Story Cubes nie ma sztywnych reguł, chodzi wyłącznie o dobrą zabawę przy tworzeniu opowieści. Możesz bawić się samodzielnie lub zaprosić do zabawy znajomych. Każde z Was może opowiadać własną historię lub zdanie po zdaniu konstruować jedną wspólną.- Możliwości wykorzystania gry są praktycznie nieograniczone, dzięki czemu Story Cubes świetnie sprawdzą się zarówno w małych, jak i naprawdę dużych grupach. Kto w waszym gronie najbardziej zaimponuje pozostałym pomysłowością, wyobraźnią i umiejętnością snucia pasjonujących opowieści?- Stworzone przez Rory`ego O`Connora, trenera kreatywności z Irlandii, Story Cubes okazały się nieocenioną pomocą dla nauczycieli i terapeutów, a jednocześnie znakomitym narzędziem do domowego rozwijania wyobraźni.- Gra zdobyła wiele wyróżnień na całym świecie (m.in. Educational Toy of The Year 2012 w Australii czy Parent`s Choice Award 2011 w USA), a w Polsce została nagrodzona prestiżowym tytułem Zabawki Roku 2017 przyznawanym przez portal Zabawkowicz.pl dla najbardziej wartościowych, mądrych i bezpiecznych zabawek i gier. Seria otrzymała również główną nagrodę w prestiżowym konkursie "Świat przyjazny dziecku" organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka w 2017 r.
Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to 9 estetycznie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji inspirujących do tworzenia własnych, oryginalnych opowieści!Kości opowieściRzuć wszystkimi kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu..." lub, jeśli wolisz, "Pewnego razu...". Następnie opowiedz historię w oparciu o 9 obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł Twoją uwagę.Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co Cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie!Nieograniczone możliwościIm więcej będziesz grać w Story Cubes, z tym większą łatwością będzie Ci przychodziło budowanie fascynujących, coraz bardziej rozbudowanych historii. Możesz swoją wyobraźnię ćwiczyć samodzielnie, możesz także zaprosić grupę znajomych do wspólnej zabawy. Możecie grać indywidualnie lub drużynowo.Story Cubes to wiele wariantów rozgrywki, dzięki którym doskonale sprawdza się w grupach o różnej liczebności i w różnym wieku. Kto w waszym gronie najbardziej zaimponuje pozostałym pomysłowością, wyobraźnią i umiejętnością snucia pasjonujących opowieści?Kreatywna rozrywka dla każdegoStory Cubes stworzył Rory O`Connor z Irlandii, trener kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Ta niewielka gra szybko okazała się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, trenerów, terapeutów, jak również znakomitą, ćwiczącą kreatywność i wyobraźnię grą dla całej rodziny lub przyjaciół.Niepozorny zestaw Story Cubes gwarantuje wiele godzin rozrywki praktycznie każdej grupie wiekowej. Zaimponuj znajomym swoją opowieścią, pozwól przyjaciołom ponieść się fantazji, daj się zaskoczyć własnemu dziecku. Szybko przekonasz się, że Story Cubes to pasjonująca rozrywka, do której chętnie i regularnie będziecie powracać.
Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy...Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również - owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...Dlaczego pokochasz tę grę?Nie bez powodu Tajniacy podbili serca graczy na całym świecie!Dzięki zmiennym układom kart na stole (400 haseł), wielu kartom kluczy (40), które mogą być rozpatrywane na cztery sposoby, każda rozrywka jest inna i stanowi nowe wyzwanie dla wszystkich graczy. Sprawia to, że w Tajniaków można grać nieustannie przez godzinę i dłużej, bez zmęczenia czy znużenia rozgrywką.Dwie dostępne role - Szefa i członka drużyny - to inne zadania, inne wymagania. Obie są bardzo satysfakcjonujące. Łączenie losowych słów skojarzeniami, które drużyna ma odgadnąć, jest niezłą gimnastyką umysłową i zmusza do szukania haseł, które w kreatywny sposób zainspirują drużynę. Do gry zaprosić można większą niż zazwyczaj liczbę graczy, co sprawia, że gra świetnie sprawdza się na imprezach.Tajniacy to polska edycja znanej i lubianej na całym świecie gry "Codenames", która zdobyła kilkadziesiąt nagród i została wydana w ponad 40 językach.
PRZEZNACZ.:
Dla 2-8+ graczy w wieku 8+, czas gry 15 min.
UWAGI:
W pudełku: 200 kart skarbów, 60 kart kluczy - 20 prostych i 40 zaawansowanych, podstawka, 25 kart przykrywek - 8 niebieskich, 8 czerwonych, 7 neutralnych, [>>] 1 dwukolorowa, 1 końca gry, instrukcja: 12 stron.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczyDixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny.Na czym to polega?Dixit to narracyjna gra karciana, w której wymyślamy i odgadujemy skojarzenia do wieloznacznych, bogato ilustrowanych kart. W każdej rundzie jedna z osób zostaje Bajarzem - wybiera dowolną kartę z ręki i podaje hasło, które jej zdaniem odzwierciedla obrazek. Może to być pojedyncze słowo, całe zdanie, cytat lub fragment piosenki czy filmu. Kolejne osoby wybierają spośród swoich kart po jednej pasującej do słów Bajarza, a następnie wszystkie obrazki są tasowane. Zadaniem graczy jest odgadnięcie, który obrazek był tym pierwszym.Dlaczego pokochasz tę grę?Dixit to niezwykle uniwersalna zabawa, która pozwala nam rozwijać swoją kreatywność i lepiej poznawać naszych najbliższych. Próbując zgadnąć, co mieli na myśli inni gracze, uczymy się wczuwać się w ich tok myślenia.Rozgrywka jest bardzo prosta i nie wymaga przyswajania wielu zasad, dzięki czemu gra doskonale nadaje się dla osób początkujących. Pojedyncze pudełko z grą Dixit (zarówno wersje podstawowe, jak i dodatki) to 84 oryginalne karty, z których każda stanowi miniaturowe dzieło sztuki. Stworzone przez najpopularniejszych ilustratorów odzwierciedlają różne style graficzne i doskonale pobudzają wyobraźnię.Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.Edycja z 2021 roku zawiera 8 pokręteł do głosowania, co umożliwia grę od 3 do 8 osób, a także zupełnie nową planszę, którą można wyjąć z pudełka.
PRZEZNACZ.:
Dla 3-8 graczy w wieku 8+, czas gry 30 min.
UWAGI:
Na opakowaniu logo wydawcy: Libellud. W pudełku: plansza, 84 karty, 8 tarcz do głosowania, 8 drewnianych króliczków, instrukcja: 4 strony.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
Nowa gra Klemensa Kalickiego, autora popularnej gry familijnej Domek!Doświadczeni obserwatorzy przyrody dzielnie przemierzają okolice w poszukiwaniu roślin, zwierząt i rozmaitych ciekawostek. Chętnie wykorzystują swoją wiedzę - na łąkach, wśród traw są w stanie wypatrzeć małe gryzonie, a skoro tu są, być może za chwilę pojawi się myszołów, lis albo nawet żmija! Łąka to gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców obserwujących naturę. Wyposażeni w mapę, spacerujemy po malowniczej okolicy, szukając inspiracji i uwieczniając zapierające dech w piersiach widoki. Kierujemy się pasją i ciekawością świata, ale też rywalizacją o tytuł najwprawniejszego obserwatora przyrody! Przypadnie on temu, kto zdobędzie najwięcej punktów z zaobserwowanych gatunków zwierząt i roślin, krajobrazów oraz pamiątek zebranych z wędrówki. Zmagania toczą się także przy ognisku, gdzie gracze prześcigają się w realizowaniu celów swoich wypraw.Grę zdobią przepiękne, akwarelowe ilustracje autorstwa Karoliny Kijak.Na czym to polega?Podczas rozgrywki uczestnicy na zmianę umieszczają żetony szlaku na jednej z dwóch plansz. Skorzystanie z planszy głównej pozwala na zdobywanie kart, jednak ich zagrywanie wymaga spełnienia określonych warunków. Z kolei wykorzystanie planszy ogniska aktywuje specjalne akcje, które pomagają w realizowaniu indywidualnych strategii i daje możliwość realizowania celów, za które otrzymamy dodatkowe punkty zwycięstwa. W trakcie zabawy gracze zbierają na swojej łące i okolicy karty podłoży (siedliska życia zwierząt), karty obserwacji (konkretne gatunki zaobserwowane podczas wędrówki), oraz karty krajobrazów i znalezisk (widoki i interesujące pamiątki z wypraw). Zwycięży ten, który zdobędzie najwięcej punktów w zdobytych zestawach kart oraz na planszy ogniska. Dlaczego pokochasz tę grę?Łąka to tytuł wzbudzający wiele wyjątkowych emocji. Z jednej strony jest to wyścig, w którym staramy się jak najszybciej zrealizować cele, z drugiej zaś staramy się zaprosić najciekawsze gatunki zwierząt przygotowując im dogodne siedlisko, wzbogacamy, budujemy, kompletujemy, tworzymy...W grze znajdziemy ponad 200 unikatowych kart inspirowanych przyrodą i krajobrazami centralnej Europy. Dzięki nim kolejne partie różnią się od siebie, a uczestnicy mają okazję wypróbować różne strategie. Wzbogacona o przepiękne ilustracje, które klasyczną techniką akwareli wykonała Karolina Kijak, Łąka zachwyca wykonaniem. Każda karta to nie tylko narzędzie w grze, ale również małe dzieło sztuki, które cieszy oko podczas zabawy!Oprócz przyjemności płynącej z grania, Łąka oferuje nam również poszerzenie przyrodniczej wiedzy. Do gry dołączony jest specjalny indeks kart, pełen przystępnie napisanych ciekawostek o gatunkach, które się na nich pojawiają.Gra zawiera również 5 kopert z mini-dodatkami, które zaskoczą nas swoją zawartością, dodatkowo rozbudowując zabawę!
Dzisiaj w kurniku panuje niezły chaos! W ramach przygotowań do olimpiady kury biegają po wybiegu i kradną sobie nawzajem pióra. Muszą złapać wszystkie rywalki za ogon, jednocześnie pilnując swojego kuperka. Podczas gry w Skubane kurczaki staramy się zapamiętać położenie obrazków na kafelkach wybiegu, co umożliwia nam ruch, a ten z kolei przybliża nas do oskubania przeciwników! Kura, która jako pierwsza oskubie pozostałe, wygrywa, a ten, kto ma dziurawą pamięć. skończy z łysym kuperkiem!