Degas i impresjoniści. Klasycy sztuki, nr 26 Rzeczpospolita Warszawa 2006 okładka miękka broszurowa 144 strony, liczne zdjęcia format: 17 x 26 cm Z okładki: Precz z szarością akademizmu, monotonią ćwiczeń, powielaniem tematów i modeli, banalnością gustu publiczności i krytyków! Tuż po roku 1860 grupa młodych malarzy francuskich otwiera drogę nowemu kierunkowi w sztuce, pełnemu świeżości, światła, rozkochania w rzeczywistości i energii życiowej. Rodzi się impresjonizm. W Paryżu organizuje się środowisko malarzy, takich jak Monet, Renoir, Manet, Sisley, a niebawem Degas, Gauguin, Cezanne - każdy z nich wniesie cechy swego indywidualnego stylu malarskiego, ale razem rozwijać będą nurt, który zmieni bieg dziejów sztuki.
UWAGI:
U dołu s. tyt. i u góry okł. : Rzeczpospolita. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wykształcony i wyrafinowany wielbiciel sztuki, uważny bywalec muzeów, był jednocześnie wolnym od uprzedzeń i odważnym artystą, żywo reagującym na wszelkie aspekty życia i uroki świata. Manet okazał się ewenementem w gronie paryskich impresjonistów; wystarczy wspomnieć, że nie brał udziału w żadnej wystawie przez nich organizowanej, a mimo to wraz z jego śmiercią nastąpił faktyczny rozpad grupy. Zawdzięczamy manetowi najbardziej przenikliwe portrety i wizerunki jego epoki - prowokacyjne i pełne gwałtowności. Widzimy tu Paryż u progu współczesności, w czasach, gdy świadomość szybko zmieniającego się świata łączy się z nieco literacką interpretacją społeczeństwa.
UWAGI:
U dołu s. tyt. i na okł. nazwa dziennika Rzeczpospolita. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni