Smoki. Stworzenia z legend. Bajki opowiadane dzieciom. Lecz teraz smoki powróciły na Krynn. Ziemię spowiła ciemność wojny i zniszczenia. Jednak wraz z nadejściem wiosny zaświtała nadzieja. Bohaterowie uzbrojeni wreszcie w smocze lance prowadzą lud do ostatecznej, rozpaczliwej walki ze smokami.Rycerz i barbarzyńca, wojownik i półelf, krasnolud, kender i mag o mrocznej duszy; wszyscy oni muszą pokonać dręczące ich wątpliwości i rozstrzygnąć swe własne konflikty, zanim zaczną łudzić się nadzieją na pokonanie... Takhisis, Królowej Ciemności.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Akos - syn podbitego narodu, jest sługą przeznaczonym księżniczce panującej nacji - Cyrze. Życiem tych dwojga od narodzin rządzi przeznaczenie, narzucone przez wyrocznie. Raz wypowiedziany los staje się nieodwracalny, a nad rodzącą się miłością ciąży fatum śmierci. W walczący o równowagę świat wkraczają dawne demony. Tyran - ojciec Cyry uważany za martwego - powraca z kosmicznej wędrówki, by zniszczyć życie mieszkańców planety Thuhve. Banici muszą stanąć do walki ...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zaproszenie podpisano "Jaenelle Angelline". Pierwsza przybywa na miejsce Surreal SaDiablo, była kurtyzana i zabójczyni. Zostaje jednak uwięziona w koszmarze splątanych sieci stworzonym przez Czarne Wdowy. Jeśli użyje do obrony Fachu, narazi się na uwięzienie w domu już na zawsze. Jednak to nie Jaenelle wysłała zaproszenie. Teraz Jaenelle wraz z rodziną muszą ratować Surreal i pozostałych uwięzionych, uważając, by samym nie dać się złapać. Muszą również odkryć, kto sworzył to upiorne miejsce i dlatego chce pozbawić życia członków rodziny SaDiablo. Tylko jeden Krwawy mógł zastawić taką pułapkę...
UWAGI:
Księga 1-3 pt.: Trylogia czarnych kamieni.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wyobraź sobie, że dziś znaczy przed wiekami, a doczekanie jutra graniczy z cudem... Norwegia A.D. 1559 to czasy zabójcze dla trojga współczesnych Ziemian. W dniu zagłady, ratując skórę, oddali się w niewolę mrocznego strażnika pamięci Kosmosu. Przed nimi straceńcza misja pod nadzorem bezwzględnego kapo, kombinacji futrzaka z maszyną. Jak to u Pilipiuka - karuzela światów, epok, losów, a i tak to nasze mózgi są największą tajemnicą. Nawet wygrzebane z czaszki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
NAJDZIELNIEJSI Z ŻOŁNIERZY. NAJTWARDSI Z WOJOWNIKÓW. NIGDY SIĘ NIE PODDAJĄ.
W bezkresnej przestrzeni kosmicznej pośród gwiazd trwa galaktyczna wojna domowa. Na niezliczonych polach bitwy na światach Środkowych Rubieży zastępy bezlitosnych szturmowców toczą brutalną, zaciekłą walkę z armadą bojowników o wolność, zdeterminowani zdławić nawet najmniejszą iskrę oporu wobec Imperium. Na ulicach i placach spustoszonych miast pierwsza linia sił Sojuszu Rebeliantów mężnie daje odpór wrogowi, prąc wciąż dalej w głąb imperialnego terytorium i borykając się z krwawymi, okrutnymi realiami wojny.
Prowadzą ich żołnierze z Sześćdziesiątej Pierwszej Kompanii Mobilnej, znanej lepiej jako Kompania Zmierzch - kobiety i mężczyźni, ludzie i obcy. Dotkliwie doświadczeni przez wojenną rzeczywistość, znużeni do cna walką, ale lojalni wobec siebie aż po grób członkowie tej barwnej zbieraniny wykolejeńców z zacięciem godnym lepszej sprawy wychodzą cało z sytuacji, z których inni nie uszliby z życiem, a ich upór i zawziętość jest najpotężniejszą bronią w najbardziej beznadziejnych sytuacjach. Gdy w obliczu przytłaczającej siły wroga rebelianci otrzymują rozkaz do odwrotu, żołnierze Zmierzchu niechętnie godzą się ze swoim losem. Nagle jednak dzięki sojuszowi, którego nikt nie by się nie spodziewał, sytuacja zmienia się diametralnie - dając najbardziej zaprawionym w bojach wojownikom Sojuszu szansę na przekucie porażki w zwycięstwo. Rozkazy czy nie, przewyższani pod względem liczebnym, ale nieugięci żołnierze Kompanii Zmierzch przeładowują broń, namierzają cel i przygotowują się do przypuszczenia najśmielszego z ataków - zamiany brudnej, partyzanckiej, prowadzonej z okopów rozgrywki na decydujący cios wymierzony w kluczowy cel: samo serce imperialnej machiny wojennej...
UWAGI:
U dołu strony tytułowej logo: Uroboros.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"Sub Rosa" to opowieść o przygodzie, tajemnicy i poznawaniu samego siebie.Dwudziestotrzyletnia Róża wraca do Polski, żeby podjąć naukę na Uniwersytecie Łysogórskim. To pierwsza wyższa uczelnia w kraju, która naucza arkanów magii.Zaczynanie wszystkiego od początku nie jest łatwe, ale Róża jest zdeterminowana, żeby wreszcie poczuć się gdzieś "jak w domu". Pomagają jej w tym przyjaciele: Wega i Corveusz. Ważną rolę w jej życiu zaczyna odgrywać zacieśniająca się znajomość z najmłodszym profesorem uniwersytetu - Jonaszem Widem, który uczy czytania w myślach.Z właściwą sobie niefrasobliwością Róża początkowo ignoruje dziwne rzeczy, które zaczynają dziać się wokół niej, aż w końcu wydarza się coś, co odmieni jej życie na zawsze.
UWAGI:
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Szalejący dżokerzy : powieść mozaikowa Tytuł oryginału: "Wild Cards III : Jokers Wild".
POZ/ODP:
redakcja i wybór George R.R. Martin ; autorzy Melinda M. Snodgrass, Leanne C. Harper, Walton Simons, [>>] Lewis Shiner, John J. Miller, George R.R. Martin, Edward Bryant ; przełożył Michał Jakuszewski.
Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty geniusz zła przywołuje moce ciemności!
Ulice Nowego Jorku eksplodowały radością, gdy nadchodził Dzień Dzikiej Karty, obchodzony corocznie 15 września, by wspominać umarłych i cieszyć się życiem. To dzień fajerwerków, ulicznych festynów, parad, dzień picia i walk toczonych w zaułkach. Z każdym mijającym rokiem obchody były coraz bardziej szalone i zakrojone na coraz większą skalę. W roku 1986, gdy nadeszła czterdziesta rocznica pojawienia się wirusa, Dzień Dzikiej Karty zapowiadał się lepiej niż kiedykolwiek dotąd. Media i turyści zauważyli w końcu to święto i ruch w barach oraz restauracjach był większy niż zwykle...
Pod ziemią ukrywa się jednak wypaczony geniusz - Astronom, którego obchodzi tylko jedno: zniszczenie. Spragniony zemsty na wszystkich asach, którzy go po- konali, Astronom zabija kilku z nich przy pomocy swych sług, Zgona i Ruletki. Asowie i dżokerzy będą się musieli zjednoczyć, by przetrwać...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kto by pomyślał, że potomkini wielkiego rodu czarodziejów, wróżbitów i telepatów zbuntuje się wobec rodzinnej tradycji. Ida Brzezińska ma osiemnaście lat i uważa magię za stek bzdur. Jak sama twierdzi, taka z niej czarownica, jak z koziego zadka waltornia. Jedyne, o czym Ida marzy, to spokojne życie młodej dziewczyny: wymarzone studia psychologiczne na Uniwersytecie Wrocławskim, mieszkanie w akademiku, poznawanie świata. Niestety przeszkadzają jej w tym pojawiające się ni stąd ni zowąd trupy. Widzenie zmarłych i przewidywanie śmierci ludzi żyjących to magiczny dar, długo poszukiwany przez rodziców Idy. Nie jest łatwo być medium. a dodatkowo Ida ma prawdziwego Pecha!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni